Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Dagboek van Wednesday, January 23, 2013

Saskia70kilo woog op het moment van schrijven 62.20 kg (bmi: 23.13).

Hello buddies,
Halve kilo erbij. Op zich is dat niet vreemd aangezien ik eigenlijk weer wat te streng van start was gegaan en nog wat shakes over had, die ik had gebruikt. Ben nu met een normaal eetpatroon bezig van 's morgens yoghurt met zelfgemaakte notenmuesli, fruit tussendoor, 2 boterhammen en normaal 's avonds eten. Op zich gaat dit prima, alleen toch nog regelmatig snaaigedrag. Geen snoep of koek, maar kaasblokjes en ja dan schieten je calorieen aardig omhoog. Daarbij sport/beweeg ik met één keer per week veel te weinig om mijn stofwisseling een beetje omhoog te krikken. Hoe ik het sporten omhoog moet gooien weet ik nog niet zo goed. E. vaak weg, ik druk op mijn werk, waardoor ik niet de structuur krijg, behalve dan die ene keer in de week.
Volgende week wil ik toch maar mijn calorieen wat ophogen, zodat ik misschien ook wat minder kaas snaai.
Groetjes,
:teigetje78:

January 24, 2013 om 10:30
Hoi,
Zelfgemaakte notenmuesli: klinkt heel lekker! Hoe maak je dat dan?
Ik heb dus ook last van dat snaaigedrag, de dietiste gaf mij de tip om van mijn 3 boterhammen tussen de middag 1 te bewaren of dan een cracker te maken en die dan om 16.30 uur op te eten. Dat doe ik nu dus sinds twee dagen en dat helpt me wel om het snaaien te voorkomen.
Wat neem je 'smiddags tussendoor dan?
Succes deze week!
groetjes,
I.
ps. ik moet van dat programma dus 2 x sporten per week, dat wordt inderdaad ook een hele uitdaging!
January 25, 2013 om 02:40
Zo weer een paar ons eraf. Voelt zoveel beter alweer. Voor mijn gevoel gaat het goed. Problemen ontstaan bij mij als ik uit structuur ben.
Notenmuesli maak ik door gemengde noten te vermalen, hier wat havermout, kokos, kaneel, gebroken lijnzaad, kokosolie en vervolgens op 150gr 15 tot 20 minuten in de oven. 's Middags neem ik vaak ook een appel en probeer ook overdag wat groente te eten, maar dat is wel lastig. Ook probeer ik fruit zoveel mogelijk te combineren met eitwitten, zodat mijn bloedsuiker niet zoveel stijgt.
Gisteravond heb ik een goed bord vol gegeten en geen honger gehad. Dus geen trek. Gelukkig waren de kaasblokje al opgegeten door E. :)
:teigetje78:
January 28, 2013 om 03:26
Klinkt goed die muesli! Wel veel werk, of maak je gelijk een hele trommel??
January 29, 2013 om 01:29
Hoi,
Ja lastig he. Als je in de sportschool bent ben je daar om te bewegen en dat is natuurlijk heel goed en thuis zijn de bank met tv en iets lekkers meestal binnenhanbereik en dan gaat het dubbelop.
Maar vanaf aanstaande zondag kunnen we weer inspiratie opdoen op rtl4.
Even doorzetten en dan komt de 60 vanzelf dichterbij.
:donald:
January 30, 2013 om 03:42
Muesli is erg lekker, maar misschien toch te calorierijk. Ik maak inderdaad gelijk een hele trommel.
En ik maar denken welke inspiratie we kunnen opdoen zondag, maar ik ben eruit. Obese start weer! Heeft me wat hersenkrakers gekost.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan