Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Korte spieren

Geplaatst door op January 26, 2013 om 08:49

Onbekend
January 26, 2013 om 08:49
Ik heb zeer korte spieren, ik kan bv staand mijn tenen niet aanraken!
Hoe kan ik dit oplossen? Hoe word ik lenig zoals die mensen die yoga doen?
Onbekend
January 26, 2013 om 10:26
Kwestie van oefenen en je zult zien dat je steeds verder komt.
January 26, 2013 om 12:00
Stretch oefeningen doen ! Langzaam aan beginnen, niet forceren !
Onbekend
January 26, 2013 om 15:55
hier heb je aanleg voor of niet.
waarschijnlijk zul je nooit lange spieren krijgen ( zoals die mensen bij yoga). Je kan het wel oefenen en rekken, maar je kan daar geen wonderen door verwachten.

Xx
Onbekend
January 26, 2013 om 16:30
Je kan een heleboel rekken met een elastiek of dynaband bijvoorbeeld, dat werkt ontzettend goed. Hoe meer je rekt hoe soepeler je wordt. Ik had korte kuitspieren, maar door veel squaten kan ik nu veel dieper. Ik stond voorheen op mijn tenen, nu niet meer. Succes!!
Onbekend
January 27, 2013 om 08:03
Ik heb al 4 mnd een zwaar hamstring blessure en kan nu net mijn knieën voorbij terwijl daarvoor ik me staand me tenen kon raken. Het gaat nu wel veel beter maar ik denk dat ik nog misschien even moet wachten met stretchen tot het helemaal is genezen.
Moet ik dan elke dag stretchen of is alleen in het weekend voldoende om me oude lenigheid weer te krijgen?
Onbekend
January 28, 2013 om 16:24
zorg dat je hamstrings opgerekt worden maar niet met de oefening dat je je vingers onder je tenen gaat houden, je hoeft tenslotte je rug niet te rekken en versterkt de rek van je hamstrings op geen enkele manier maar kan wel je rug provoceren en je ischiadicuszenuw (grote beenzenuw). ook fysio's weten niet altijd hoe de hamstrings effectief op lengte moeten worden gebracht. als je het doet; houdt de rug ALTIJD in een holle stand, dat versterkt tevens de rek van hamstrings vanuit de bekkenstand.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op PlusOnline Afslankservice kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.