Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Tips om meer groenten te eten

Geplaatst door op February 7, 2013 om 04:15

Onbekend
February 7, 2013 om 04:15
Oké, ik geef het toe. Ik houd niet zo van groenten. Daarom vind ik het lastig om veel groenten te eten, dus daarom houd ik het liever bij een bak sla. Maar daar word ik ook een beetje moe van.
Dus lieve afvallers, hebben jullie groententips? En dan het liefst zo makkelijk mogelijk, dat ik het in 1x naar binnen kan slaan (of gieten) want op dit punt loop ik een beetje vast...
liefs
February 7, 2013 om 04:22
@Amal123

Je lust dus wel rauwe groentes? Worteltjes/peen kun je rauw eten en verwerken in salades. Idem dito bloemkool/broccoli roosjes. Bleekselderie kan en rauw en in een salade.
Je schrijft niets over fruit. Eet je dat wel graag?
Onze groente hater was wel dol op appelmoes. Dus overal stond appelmoes bij of ging er door heen. Dat hielp heel goed.
En anders eens kijken naar de film Fat Sick and Nearly Dead.
Over een groente/fruit sap dieet.
Onbekend
February 7, 2013 om 04:31
hoi Boekenkind,
Ja ik hou van al het fruit, dat is geen probleem. Ik eet liefst het fruit en niet de groenten, hahaha.
Rauwe groenten zoals worteltjes , kunnen er mee door, dus daar kan ik wel mee beginnen en in ieder geval 100 gram wegstouwen:).
Ik zat zelf ook te denken aan makkelijke groentensapjes ofzo. Dat is toch ook groenten?
Bedankt voor de filmtip, hoop dat dat ook helpt:)
Onbekend
February 7, 2013 om 04:32
Maar dat gedeelte over de appelmoes begreep ik niet zo. Ik ben zelf ook appelmoesgek, kan ik dat gewoon over de groenten gieten ofzo? Maar dan moet ik wel de kcal checken natuurlijk...
February 7, 2013 om 05:09
:lachen: ja, wij deden het door alles, spruitjes, sperziebonen waren groene frietjes, je snapt nu dat het een kind was, maar daar hoort appelmoes bij, je moet het even uitproberen.
Dingen die je niet lekker vind vanwege de smaak, kun je opfleuren met een schep appelmoes. Wel langzaam afbouwen zou ik zeggen.

Goed dat je wel fruit lust.
Probeer meer fruit te eten als je een mindere groente dag hebt.
Het gaat ook vooral om de vezels en de vitamines.

De film is op een ander topic met een link te bekijken.
Topic heet volgens mijn geheugen ook Fat Sick and Nearly Dead.
February 7, 2013 om 06:41
- rauwe groente zoals wortels, bietjes, selderij, radijs, komkommer
- groentesap maken (met peterselie of koreander!), dat is in principe ook rauw
- groente verstoppen in saus, zoals bijvoorbeeld bij spaghetti
- zoek op internet naar nieuwe saladerecepten zodat je meer kan afwisselen
Fat, Sick and Nearly Dead kijk je hier.

:panda:
February 7, 2013 om 07:31
Maak een groene smoothie :
- 3 stuks kleingesneden fruit
- 100 gr groente (vb gesneden andijvie, spinazie, sla)
- flinke scheut water
- evt nog wat sinaasappelsap.

Gooi eerst het fruit in de blender en mix tot het fijn is, dan groente en water erbij en goed mixen. Het ziet er zeer onsmakelijk uit (beker met groen drankje) maar de smaak is lekker. Evt. nog wat gembersiroop erbij als het niet zoet genoeg is maar dat zal meevallen. Probeer het maar. (combi : mango/banaan/spinazie, sinaasappel/appel/kiwi/andijvie)
February 7, 2013 om 07:50
Kerstomaatjes zijn wel redelijk zoet, die hoef je maar te wassen en in een bakje te bewaren (niet in de ijskast!) en kan je tussendoor eten of bij je maaltijd.

Hou je van soep? Want je kan soep maken met héééél veel groenten en zo kom je ook aan je portie groenten per dag. Handig met dit koude weer...

Je kan eventueel een puree maken met weinig aardappelen en veel groenten (vb. 1/3de aardappelen en 2/3de broccoli) of zelfs de verhouding verminderen naar 1/4de en 3/4de. Dan hapt het misschien makkelijker weg...

Mijn vriend lust niet graag sperziebonen of snijbonen, maar als ik ze opwarm met wat witte bonen in tomatensaus erbij, eet hij het wel...

Je kan je groenten ook mengen met rijst of pasta, of gewoon met gehakt of kippenblokjes zodat ze in het gerecht "opgaan" en je ze misschien liever lust dan wanneer je de groenten apart moet eten.

Tot zover mijn inspiratie van het moment... hopelijk ben je er iets mee.
Onbekend
February 7, 2013 om 08:23
Woooooooooooow, hartstikke bedankt voor al de tips! Lief van jullie, ga er absoluut iets mee doen. Ben er met de lunch al mee gestart! Yessss! Dank je Gastonnetje en Tangobeer, ik heb jullie tip opgevolgd.
Ik heb een heerlijke smoothie/groentensapje gemaakt, als volgt:
3 winterwortels (230 gram!)
1 mandarijntje
halve avocado
de helft van de helft van een banaan
beetje melk
En dat was zoo ontzettend veel dat ik het niet eens op kreeg. Dus ik heb een beetje bewaard voor vanmiddag (als tussendoor)
Thanks guys!
February 7, 2013 om 09:04
Hou je helemaal niet van groenten of alleen niet van gekookte groenten? Anders zou je kunnen denken aan wokken/roerbakken of aan stamppotten. Er zijn bijna geen groenten te bedenken die je niet door een stamppot kunt doen.

Onbekend
February 7, 2013 om 09:19
Ik houd niet van gekookte groenten. Maaar die tip om te wokken is ook geweldig natuurlijk, stom dat ik daar niet aan dacht!
Maar een stamppot is toch vaak met een hoop aardappels, of zijn er ook slanke stamppotten?
Onbekend
February 8, 2013 om 04:34
Hihi, ik krijg zowaar de smaak te pakken! De dag gestart met een heerlijke smoothie:

spinazie, halve avocado, 2 eetlepels lijnzaad, 1 appel, klein beetje biogarde, 1 glas water

Wel lekker, maar een beetje flauw, dus misschien moet ik de volgende x een klein stukje banaan erbij doen, voor de zoete smaak. Het vult als een tierelier en het smaakt heel gezond allemaal, dus we houden deze er maar (elke dag) in!
:rap:
February 8, 2013 om 05:43
Slanke stamppot : enkel magere melk of wat kookvocht van de groenten bijdoen. Zeker geen boter, olie, room enz.

Je kan ook broccoli of bloemkool of wortelen of knolselder of pastinaak enz. gaar koken en dan pureren, dan heb je een puree zonder aardappelen. Wel goed op smaak brengen met peper, zout, mosterd en eventueel andere kruiden/specerijen.
February 10, 2013 om 20:04
Als ik mijn sap zoeter wil maken voeg ik tegenwoordig een peer toe. Om een of andere reden is (of lijkt) perensap zoeter dan gewoon een hap uit een peer.
Groentesap: een klein beetje peterselie of koreander toevoegen.
Fruitsap: een klein beetje verse gember erbij. (Ik gebruik een sapcentrifuge).

:panda:
Onbekend
February 11, 2013 om 08:12
Vanochtend inderdaad ook een shake gemaakt, vond hem toch nog te flauw. Blijf moeite houden met het zoeten van de shake. Ik had er inderdaad een peer bij gedaan, maar toch bleef de shake flauwig. Ik proefde wel de gezondheid in de shake en de wortel overheerste, dus het zal ergens goed voor zijn.:opjehandenstaan:
February 26, 2013 om 12:14
Pastasaus maken van gepureerde groenten:
Neem courgette, aubergine, paprika, tomaat (of iedere andere groente die je er maar in wilt doen. Ik gebruik meestal een combinatie van deze). Gooi ze in de blender. Flinke schep pesto erdoor. Gehakt (of ander vlees) goed kruiden met bijvoorbeeld Italiaanse kruidenmix. Vlees aanbraden, saus erdoor en goed doorwarmen.

En een andere tip die ik je kan geven om groenten te leren eten: ga op zoek naar orginele recepten waarin veel groenten verwerkt zijn op een manier die je nog niet eerder had gezien. Of in combinaties die je nog niet kende. Want de meeste mensen die ikken en die zeggen niet van groenten te houden blijken alleen maar niet te houden van standaard doorgekookte niet op smaak gebrachte flut-groenten. Ja daar hou ik dus ook niet van.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Onbekend

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op PlusOnline Afslankservice kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.