Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Jillian Michaels, 30 day shred

Geplaatst door Jojoroos op February 19, 2013 om 10:45

February 19, 2013 om 10:45
Wat vinden jullie van de methode van Jillian Michaels? Op internet zijn genoeg verhalen en foto's dat het echt effectief is. Toch wordt er vaak gezegd dat je niet elke dag mag sporten. Daarnaast hanteert ze in principe een calorierestrictie dieet van ca 1500 kcal. Is dat verstandig bij veel krachttraining? Weet iemand wat de voors en tegens zijn? Alvast bedankt!
Onbekend
February 20, 2013 om 04:13
Jojo-en
February 25, 2013 om 05:12
Heb je site doorgenomen ik wat je schrijft wat betreft calorie-inname en sporten (krachttraining, HIIT), dat weet ik ook. Dus ik had bedacht dat ik Jillian zou gaan volgen (geen geld voor sportschool), maar rond de 2000 kcal gaan eten, maar dan koolhydraat beperkt. (Dan bedoel ik eigenlijk: geen foute koolhydraten) Ik moet wel met de pot mee eten thuis (avondeten). Het komt er op neer dat ik 's morgens quinoa met banaan eet, 's middags koolhydraadarmbrood (wel met rozijnen) en 's avonds aardappelen, groente, vlees. Tussendoor fruit, amandelen of rode bonen (heerlijk!). Persoonlijk denk ik dat dat wel een goede keuze is? Graag je reactie. Heb je misschien een eigen eetschema als voorbeeld?
Onbekend
February 25, 2013 om 15:06
Vraag je dit aan mij ?
February 26, 2013 om 02:52
Ja
Onbekend
February 26, 2013 om 15:46
Een eetschema is vrij persoonlijk, wat zijn je doelen, hoe zwaar ga je trainen.
Persoonlijk probeer ik slechte kh te vermijden (lukt niet altijd) wat hoger in eiwitten en goede vetten. Je zou je cal behoefte moeten berekenen en daar 300 tot 500 kcal onder moeten gaan om af te vallen. Tussendoortjes die ik eet gekookt ei, komkommers, tomaten, huttenkase, kwark,kipfilet. Na krachttraining een whey shake. Zo probeer ik mijn gewicht te handhaven / afvallen
March 6, 2013 om 14:33
Bedankt voor je reactie. Ik probeer idd ook de snelle koolhydraten te mijden. Ik hou niet van shakes, die vind ik vies, maar misschien moet ik toch maar iets daarvan nemen. Heb namelijk al zeer snel enorm zware, pijnlijke spieren tijdens bewegen (ook bij fietsen ofzo). Misschien helpt dat. Ben je veel af gevallen / is je figuur veel veranderd?
Onbekend
March 6, 2013 om 15:08
Ik ben 16 jaar geleden 25 kilo afgevallen, na altijd toch wel te zwaar te zijn en een tweelingzwangerschap van 41 weken . Daarvoor ben ik begonnen met sporten, en heb ik een buikcorrectie met inname van mijn buikspieren gehad. Ik heb toen mezelf beloofd nooit meer dik te worden. Ik ben nog een keer wat kilo's afgevallen met Sonja bakker en dat doe ik ook nooit meer.
Ik heb veel sporten gedaan,cardio,klasjes, 4xb, bodypump. Maar krachtsport vond ik veel leuker en doe dat nu een jaar of 4.
Door de krachtsport ben ik slanker op mijn taille,schouders en benen geworden. Ook mijn rug vind ik een hele mooie vorm hebben, lekker gespierd en strak.
Ik heb een inzakker gehad nadat mijn vader onverwachts overleed,maar ik ben nu weer helemaal terug.
Die whey shake helpt zeker tegen de spierpijn, bij mij in ieder geval wel het voed je spieren en 250 gram franse magere kwark voordat ik ga slapen.
March 21, 2013 om 08:59
Ik heb de 30 Day Shred gedaan en was erg tevreden. Vijf kilo afgevallen en heel erg veel cm's verloren. Ik heb het dieetplan niet gevolgd, omdat ik al een actief leven heb, langer ben dan de gemiddelde vrouw en dus echt niet kan leven op 1500kcal per dag. M'n laagste dagen zat ik op 1800kcal, maar vaak erboven.

Inmiddels ben ik lekker verder gegaan met workouts van Jillian en ik boek op die manier langzaam meer resultaat. Ik eet nu meer dan tijdens de Shred omdat ik ook meer en langere workouts doe :)
March 25, 2013 om 07:22
Heb jij het ook echt 30 dagen achter elkaar gedaan Phormicola? Ik ben er zelf net mee begonnen. Zit nu op dag vier. De eerste twee keer vond ik het echt een fijne work-out, maar vandaag merkte ik dat ik telkens heel licht duizelig werd als ik weer zo snel op moest staan en mijn spieren verzuren heel erg. Als dit zo door gaat dan ben ik binnenkort wel toe aan een rustdag ;).

March 25, 2013 om 14:25
@ Jojroos

Wees matig met fruit, ook met jus orange, in sommig fruit zitten toch vel suikers,
dan wordt het afvallen toch erg moeilijk, kijk eens de video's op de site: Body by science
goede uitleg over voeding en suikers.

Ik zelf probeer min mogelijk suiker , en producten waar suiker in zit te eten,
en matig met fruit te zijn, heb ik ook minder last van vreetbuien.
Maar eet wel goed en genoeg : groente, mager vlees, magere kwark, noten, fruit, vis.

veel succes.
April 3, 2013 om 16:46
Sorry Helsinki, late reactie. Gezeur met abonnement verdrong mijn vraag naar de achtergrond. Maar petje af! Dat het je zo goed gelukt is. Ik wou eigenlijk niet aan de shakes, maar gezien spierpijn ga ik dat nu toch maar doen.
Ik drink nooit fruitsappen, alleen water en thee. Ik ben ook niet zo'n zoetekauw, behalve als het om chocoladerozijnen gaat... :). Hou overigens ook niet van hartig, dus ook geen blokjes kaas ;). Twee stuks fruit leek me wel ok, maar anders stap ik over op 1 stuks. Moet ik wel een lekkere vervanger vinden :).

Bedankt en jij succes met het helpen van anderen! Goede info!

Bedankt phormolica, je motiveert me. Ga opnieuw starten met extra eiwit. Hopelijk kan ik het beter volhouden met minder spierpijn... Ik ga ook voor de cm's!
May 12, 2013 om 14:08
Ik ga morgen aan level 2 beginnen en ik ben al flink wat cm's kwijt en 2,6 kg. Het bevalt me prima. Pittig, maar zeker te doen.
May 15, 2013 om 06:08
Ik heb het ook gedaan, heb het afgemaakt, al was het laatste moeilijk. Vond het zo mega saai worden, pfff.. Ben in gewicht niet afgevallen wel in cm maar deed ook geen koolhydraatvrij dieet erbij ofzo, gewoon ww. Misschien dat ik het nogmaals ga oppakken, weer bij level 1 beginnen....
June 2, 2013 om 14:26
Ik ga morgen beginnen met de 30 day shred en ben eens benieuwd wat het verschil gaat geven. Ik ga het dieet plan niet volgen, want ik probeer volgens het weight watchers principe te tellen. Ik ga me morgen voor ik begin helemaal meten, zodat ik het eindverschil kan zien.
Over het deel waarbij je benen aan de bak moeten heb ik geen schrik, aangezien ik al zo'n 20 km/week hardloop, maar mijn armen zijn nog wel pap dus daar zal ik het meeste verschil krijgen (hoop ik).... over 62 dagen vertrek ik op reis, dus misschien doe ik de 30 day challenge wel 2x achter elkaar als het heel veel verschil geeft.
Wie begint er nog? Voeg me gerust toe als buddy, want ik ben een tijdje weggeweest en mijn oude buddies zijn niet meer zo actief.
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op PlusOnline Afslankservice kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.