Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Valtaf.nl gaat stoppen! klik hier om erover te lezen.
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

doel voor eind maart

Geplaatst door DorindaS op March 2, 2013 om 03:52

March 2, 2013 om 03:52
we zijn inmiddels al weer in maart aan gekomen
en tijd om nieuwe doelen te maken
hier ging februari heel goed en doel was gehaald maar de laatste week ging zo erg mis dat ik de maand weer opnieuw mag doen
dus deze maand ga ik voor de 86
ben nu 90 dus ga voor 4 kilo
wie doet er meer ?
March 2, 2013 om 04:38
Ik heb afgelopen maand 5,3 kg gehaald. Ik hoop in de maand maart ook weer 5 kilo kwijt te raken. Dan kom ik op een gewicht van 121,2. Al wat meer is is een mooie bonus :)
Onbekend
March 2, 2013 om 05:41
Correctie helaas:

-2 kg eraf dus 99- 2 = 97.
Onbekend
March 2, 2013 om 05:59
ik wil wel , maar mag blij zijn met 1 kilo in de maand pfffff
Onbekend
March 2, 2013 om 07:12
Ik hoop gelijk te blijven, en vind dat ik aan de eind van de maand niet meer als 1 kilo mag schommelen.
March 3, 2013 om 02:31
Doel voor eind maart: 78! (of eronder natuurlijk...)
Onbekend
March 4, 2013 om 06:40
Ik doe weight care,
Ik heb alleen het weekend een terug val gekregen door op mijn werk zowel zaterdag als zondag een stuk taart te eten en dan is bij mij de rem er weer af.
Vanmorgen woog ik 81 ik hoop voor eind maart 4 kg kwijt te zijn.
March 4, 2013 om 09:35
Doel voor eind maart: 78 kilo. Dat is min 4 (volgens mijn weegschaal vanmorgen). Of minder natuurlijk inderdaad ;)
March 4, 2013 om 10:32
Doel voor eind maart 79 kilo. Dat zou min 3 zijn dan, of natuurlijk ook liever nog minder
March 4, 2013 om 10:55
Ik ben vandaag weer begonnen en hoop eind maart 69 kilo te wegen. (-2 kilo)

March 4, 2013, gewijzigd door Tangobeer op March 5, 2013 om 15:43
Mijn doel voor eind maart is begin april. En 3 a 4 kilo eraf. Aangezien ik tot voor kort álles op de fiets deed, is wandelen voor mij een goede inspanning om gewicht kwijt te raken. Dus dat wat meer.
March 4, 2013 om 13:45
Beste maatje, ik doen mee, de laatste maand is het te traag gegaan dus deze maand beginnen we weer met goede voornemens en op dit moment al volledige beheersing van het eetpatroon. Ja ik heb me voorgenomen alvorens iets te eten, het op te schrijven, kwestie van nog eens na te denken of ik het wel zou doen. En dan verder ... Drinken we iedere dag 2 literkes water ( minstens) en dan komt dat wel goed ! Denken aan het mooie weer en de lente.. En dat beetje slanker ! Veel moed groetjes
March 4, 2013 om 17:34
Doel voor februari niet gehaald maar heb ik volledig aan mezelf te danken, lette niet meer zo op m'n porties gelijk daarvoor dus deze maand weer volle bak er tegenaan en hoop dan tegen eind van de maand aan de 85kg te zijn dus -5.8 kg beetje veel maar wil tegen m'n verjaardag volgende maand vooraan 80 zijnen dus moet ik even een tandje bij steken
March 5, 2013 om 06:58
Ambitieus, maar ik ga voor 55.9 kg
March 5, 2013 om 09:49
Mijn doel is 2 cijfers op de weegschaal, dus 99 kilo ben rond de 105 heb al sinds zondag niet gewogen, maar voel dat het gaat lukken. Beweeg meer en eet zo min mogelijk koolhydraten.
March 5, 2013 om 15:18
Ik blijf maar streven naar de 75 kg:nietok:
March 6, 2013 om 02:16
ik doe mee. Ik wil graag een 7 in beeld hebben. Het gaat heel langzaam maar ik hoop het toch te halen.
March 6, 2013 om 09:58
Gewicht: 78 kg

Afvallen in maart: -2 kg

Doel: 76 kg
March 7, 2013 om 01:18
Ik weeg nu 112,2 en mijn doel was om op 24 maart 110 kilo te wegen. Aan het eind van maart zou ik dan 109 willen wegen (ongeveer -1 kilo per week). Ik hoop dat dit me lukt, en dat het vooral niet weer omhoog gaat.
Onbekend
March 7, 2013 om 01:42
Volgens mij is een doel zetten op korte termijn vreemd. Want al volg je netjes je dieet, al beweeg je prima volgens je eigen goal; je lichaam maakt toch uit wat het doet met die veranderingen. De ene week is dat lichaam lief voor je en val je zomaar 2 kilo af. De week erna is er met precies dezelfde methode ineens maar een pond of helemaal niets af. Niemand van ons hier weet toch precies wat je per week af valt door gezonder te eten en meer te bewegen?

March 7, 2013 om 02:48
Ik doe ook mee... Vooralsnog ben ik pas net begonnen en heb ik geen idee hoe snel het zal gaan, maar als ik eind maart minder dan 88 weeg, dan ben ik alvast tevreden. Mijn uiteindelijke doel is dan zeker nog niet bereikt, maar ik ben dan wel weer een extra stap in de goede richting.
March 7, 2013 om 03:44
Ik ben het eens met LB1963. Korte termijn doelen nastreven lijkt me niet slim. In een periode van een maand kan er zoveel gebeuren wat effect heeft op je gewicht. Een feestje of een etentje waar je toch van wilt genieten. Of tijdelijke problemen met je stoelgang. Of de sporters onder ons die extra hard gaan trainen en spierweefsel op gaan bouwen.
En wat als je je doel niet haalt? Geef je dan op?
Lange termijn doelen met de mogelijkheid om af en toe boven of onder je streefgewicht uit te komen lijkt me beter voor de motivatie.
Onbekend
March 7, 2013 om 14:41
Of je kiest voor lange of korte termijnen is per persoon verschillend. Bij mij persoonlijk werkt het wel. Bij een langere termijn, bijv. een half jaar, is de druk minder en verslof ik eerder in oude gewoontes. Ik pak zelf termijnen van zo'n zes tot acht weken. Momenteel wil ik voor 19 april 3 kilo kwijt zijn. En dan daarna weer verder....
March 13, 2013 om 03:55
Hoe gaat het met de korte termijndoel-mensen ;-)? Hier gelukkig onder de 80 gekomen, nu op naar de 78!
Onbekend
March 14, 2013 om 03:35
Moet hier nog 1 of 1,5 kg. Ga wel halen heb ook mijn dieet nu aangepast ;)
March 17, 2013 om 07:20
ik wil eigenlijk deze maand 80 kilo zijn. dus nog 2 kilo
March 17, 2013 om 09:40
Mijn doel is 75 kg. Dat is nog 1,9 kg! Moet lukken ;)
March 19, 2013 om 04:46
vandaag al weer de 19de hoe ga het met jullie?
hier zijn we op de helft dus er nog even voor gaan
March 19, 2013 om 18:12
ik ga niet de 80 halen denk ik, laat ik het maar op 81 houden.
March 21, 2013 om 07:03
Beetje laat, maar ik ga 71 proberen te halen voor eind maart:) Veel succes iedereen!:gogogo:

Onbekend
March 22, 2013 om 04:05
hmmm, kan het nog..??
doe dan maar 1 kilo minder voor eind maart aub.
dank.
March 22, 2013 om 15:33
Ik word elke 25e van de maand gewogen en gemeten door mn dieetist, dus aanstaande maandag weer..... De vorige maand (25 februari) woog ik 88, ik heb me van de week thuis zelf gewogen en ik kon mn weegschaal niet geloven! Mn weegschaal gaf 82 kilo aan! Ik ben heeeeeel blij en tevreden tot nu toe.... Volgende maand ga ik voor de 76/77 kilo..... En jullie allemaal veel succes!!
March 29, 2013 om 03:23
De maand is bijna om.....en misschien lukt het om onder de 78 te komen? Nog paar onsjes :-) Hoe gaat het met de rest en al onze doelen voor maart?
Onbekend
March 29, 2013 om 09:14
Ik heb het gehaald, maar ik ga niet meer wegen vanaf nu. Wel met maatje kleiner meten :)
March 30, 2013 om 10:06
Als je GEEN doelen in je agenda zet,
Is het vaak gedoemd te mislukken.
Of het nu gewicht of buikomtrek is.

B.v je doel is eind April, er 1kg er van af, is ca, 250 gram per week.
Moet te doen zijn voor mensen met overgewicht.
Als je dan elke week weegt, bv zondagochtend,
JA na de " gezellige" zaterdag avond.
Weet je elke week aan wat voor gewicht je zit.
JIJ zelf hebt het doel gesteld, JIJ wil afvallen.
Dan dan zie je al snel of je op de goede weg zit of moet bijsturen.

Als je GEEN plan hebt, is de eerste week al voorbij voordat je begint.

Succes allemaal.
Onbekend
March 30, 2013 om 11:19
Nee hoor.
March 30, 2013 om 18:34
Huh?
March 31, 2013 om 05:08
Daar ben ik het niet mee eens Getlean. Als jij je gewoon gezond en verantwoord eet met wat beweging er bij dan kun jij de ene week bij wijze van spreken 2 kilo afvallen en de week er op niks. Het lichaam stelt zich telkens bij. Bovendien hebben wij vrouwen last van het maandelijks terugkerend probleempje waardoor heel je hormonenhuishouden weer van slag is. Voor iedereen uit zich dat weer anders en de tijdsduur verschilt ook per vrouw. Maar het bevordert die week het afvallen niet echt ;).

Even als voorbeeldje:

De eerste 2 weken van maart bleef ik hangen qua gewicht. Om de laatste weken van maart met hetzelfde patroon ruim 3 kilo kwijt te raken. En nu is het cirkeltje weer rond want nu is het weer bijna mijn tijd van de maand en gaat mijn lichaam weer gekke dingen doen en schommel ik weer enorm qua gewicht. Maar dat wil niet zeggen dat ik op lang termijn niet af val!
Onbekend
March 31, 2013 om 08:15
Ten eerste: als je geen doelen stelt, kun je die doelen ook niet NIET halen. Ten tweede: je kunt ook doelen stellen zonder daaraan een tijdsperiode te koppelen. Dat doe ik ook; ik ben aan het afvallen, maar hoef niet op een bepaalde datum x kilo kwijt te zijn. En ik ben nu in vier maanden toch al ruim 14 kilo kwijt. Of ik m'n streefgewicht - en andere doelen - nu een maand eerder of later haal, maakt toch niet uit? Ik kan en wil mijn lijf niet dwingen in een bepaald tempo af te vallen: ik wil mezelf nieuwe gewoonten aanleren en weet simpelweg niet hoe lang het duurt voor die er ingeroest zitten. Dat ik geen tijdsplan aan het proces heb gekoppeld, wil ook niet zeggen dat ik er niet mee bezig ben (dus 'de eerste week is al voorbij voordat je begint' is óók niet van toepassing).
March 31, 2013, gewijzigd door Getlean op March 31, 2013 om 10:51
Een doel zonder realistisch tijdspad is geen doel, zeker niet voor
voor mensen die vechten met een jarenlang overgewicht en weinig motivatie.

Okay, ik wil afvallen wil "EENS" 60 kg wegen ipv 90Kg nu.
Wanneer is " eens" over dertig jaar?

B.v. Ik weeg 30 kg te veel, nu 90 Kg en volgend jaar zomer wil ik er 60 wegen,
Dat is een haalbaar doel. (ca. 500 gram per week )
Dan moet je ook NU beginnen, en de voortgang bewaken.
Is er ook een motivatie dat het kan, je ziet elke week progressie, door het lagere gewicht.

Als je denk: ik begin volgende week na de paasdagen,
dan is er volgende week weer een :
verjaardag/ etentje/ borrel/ dagje uit/ verkouden/ ruzie/
aanbieding van de appie/ naar de kapper/ oppassen.
Sorry, maar een smoes is snel verzonnen.

En dan wordt het ELKE WEEK MOEILIJKER om het doel te halen.
dus weg motivatie , en een jaar later zit je weer met een dikke buik op het strand,
( schrijf ik nu over me zelf, jarenlang ervaringsdeskundige).

Zoals boven ook al beschreven staat, afvallen is NIET op dieet,
en steeds minder eten.
Maar gezond, en genoeg eten en drinken en BEWEGEN!
( JA, BEWEGEN IS ECHT LEUK! )

Nog even over het maandelijkse gebeuren bij vrouwen, jullie weten precies hoe dat verloopt, dus hou je daar rekening mee, en dan weet je toch elke maand hoe de stand van zaken is. 4 x 500 gram is elke maand 2 kg., b.v. de 1e of de 15e v/d maand.

succes allemaal.

Onbekend
March 31, 2013 om 12:44
Nee hoor :)

Je kunt ook bepalen: ik wil 66 kilo wegen en ga daarnaartoe werken. En dan bepalen wat daarvoor nodig is, en dat dan gewoon gaan doen. Niet volgende week, niet morgen, maar gewoon nu. En dan zie ik wel wanneer ik dat dan bereikt heb.

Dat je er geen tijdsdoel aan koppelt, wil niet automatisch zeggen dat je er niet al meteen mee begint; dat is jouw aanname.

Ik had trouwens ingezet op een halve kilo afvallen per week, maar ik val gemiddeld 0,8 kilo per week af. Moet ik nu dan maar meer gaan eten omdat ik anders niet 'volgens plan' ga? ;)
March 31, 2013 om 12:56
@ Getlean.

NEE...............................................

BEWEGEN IS NIET ALTIJD LEUK!!!!!!!!!!

Je moet eens weten hoeveel mensen er wel WILLEN bewegen maar niet kunnen.
Hou eens op met die DR. Phil ge**we**r.
March 31, 2013 om 13:50
+ * voor de h
March 31, 2013 om 14:09
Helemaal mee eens Superpolkadot. Bewegen is niet altijd leuk, maar voor mij wel degelijk een must. Begin van mijn tienerjaren heb ik een ongeluk gehad waardoor ik ernstige knieproblemen opgelopen heb. Dit zal altijd een zwakke plek blijven. Maar hierdoor ben ik ook mijn rug anders (verkeerd) gaan belasten waardoor ik nu ook chronische rugklachten heb.

Er zijn dagen waar ik amper in beweging kom omdat heel mijn lichaam zeer doet. Maar als ik niet beweeg doet alles nog zeerder. Dus het is de kunst om voldoende te bewegen om de pijn wat te verlichten, maar pijnvrij bewegen lukt mij nooit.

En ik heb wel degelijk een doel Getlean, alleen luister ik tussendoor ook naar mijn lichaam en forceer ik niks. Hierdoor is het voor mij ook moeilijk om er een tijdspanne aan vast te koppelen ook al heb ik wel een tijdstreven. Namelijk dat ik volgend jaar juli 85 kilo weeg. Echter zijn er genoeg (erfelijke) kwaaltjes die zo nu en dan roet in het eten gooien. Als het eet minder en beweeg wat meer zo gemakkelijk was, dan zou ik nu al lang mijn streefgewicht hebben.

Ik vind het om eerlijk te zijn wat kort door de bocht gedacht aangezien er meerdere factoren hierin meespelen en niet op alle factoren kun je controle uitoefenen. Het enige waar ik controle op uit kan oefenen is wat ik in mijn mond prop en hoeveel ik beweeg. En dat zal de ene dag meer zijn als een andere. Ligt er aan hoe mijn lichaam mee werkt. Misschien een tip om zulke factoren mee te wegen in het vormen van je mening voordat je met een vinger gaat wijzen?
March 31, 2013 om 15:45
Jammer dat erg altijd erg negatief wordt gereageerd,
Tuurlijk het is niet leuk, om er doorheen te moeten.
Maar ik schrijf hier niet om mensen te veroordelen.

Ik praat als een ervaringsdeskundige,
Maanden op een isoleerkamer gelegen, in het Erasmus ziekenhuis,
Dan weet jewel hoe laat het is, kantje boord gelegen, 2e keer weer die K. Ziekte.
Heupkop necrose, gaten geboord in heupkop,
Maanden met krukken lopen, jaar met 1 kruk gelopen,
Steeds pijn in heup, moet er mee leven of er moet een nieuwe heup
In.
Van alles geprobeerd, en gaan sporten en ja het is LEUK als je meer kracht en energie krijgt.
Als je eens laat naar bed gaat, s'ochtends toch vroeg op kan om lekker even op de MBT een stukje te fietsen VOOR het paasontbijt, als de rest nog lui op bed ligt
March 31, 2013, gewijzigd door Superpolkadot op March 31, 2013 om 16:12
En dat laatste in je zin krijg ik dus de kots van.
"als de rest nog lui op bed ligt "

Misschien is het wel moe!!!!!

Je kunt je niet vergelijkken met anderen.

Get a life..........................
March 31, 2013 om 16:44
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR..............................................................................................................................................................................................................................................................................@ Getlen.
....................................................................................................................................................................................................

Niks negatief.

Maar doe eens normaal....................................................................................................................................................................
March 31, 2013 om 16:48
Getlean het is niet zo zeer je boodschap. Zoals ik eerder in een ander topic al aangaf heb je best goede punten. Het is alleen de manier waarop je ze brengt die voor negatieve reacties zorgen. Je manier van schrijven hier op het forum komt op mij, en volgens mij ook op anderen, over als een betweter die heel erg belerend is naar anderen toe. Net alsof je een kind toespreekt die nog niet de (levens)wijsheid heeft die jij al in pacht hebt of denkt te hebben.

En dat vind ik echt jammer, want als je door dat belerende heen leest heb je best wel wat zinnigs te melden. Alleen jammer dat je meningen en gedachtes af doet als te min alleen omdat ze niet overeenkomen met die van jou. Vind ik beetje respectloos. Laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde. Iedereen hier handelt volgens zijn of haar beste intenties. En wat voor de 1 werkt hoeft nog lang niet voor de ander te werken. Er leiden meerdere wegen naar Rome!
March 31, 2013 om 16:59
.
March 31, 2013 om 17:24
@ Getlean zet de koptelefoon op de kop....................................................

Voluit.............................................................................................

Luister.......................................................................................

March 31, 2013 om 20:19
@Getlean:
Je roept zelf die negativiteit op door de manier waarop je anderen al bij voorbaat be-(ver-)oordeelt.
Als je eens wat meer empathie toonde voor anderen zou je boodschap misschien wel overkomen.
Nu is het niet meer als het wezenloos gebral van een overspannen gezondheidsprofeet.
En het interesseert me geen ene biet wat jij allemaal hebt moeten doorstaan aan ziektes, operaties en behandelingen.
Dat geeft jou nog niet het recht om hier zo te keer te gaan zoals jij dat doet.
Probeer hier eens over na te denken:
Everyone has his own cross to bare.
Onbekend
April 1, 2013 om 04:30
Ik stel geen doelen meer want het gaat alleen maar om getallen en niet wat ik in de spiegel zie (en dat is al jaren mijn 'motto'). Ik ben blij met alles wat er af gaat want meer dan mijn best kan ik niet doen.
April 1, 2013 om 06:38
Okay, ik zit er helemaal naast, jullie hebben allemaal gelijk :-)
over onderstaande :

En dat laatste in je zin krijg ik dus de kots van.
"als de rest nog lui op bed ligt "

Misschien is het wel moe!!!!!

Je kunt je niet vergelijkken met anderen.

Get a life..........................

open ik een nieuw toppic, om ON toppic te blijven.
April 1, 2013 om 15:00
yes doel gehaald op naar het volgende doel
April 4, 2013 om 09:46
Doel van 88kg bijna gehaald, ik weeg nu 88,1 maar het is net niet meer gelukt dit in maart te doen. Officieel zou ik dit denk ik trouwens wel mogen claimen gezien ik inmiddels een nieuwe weegschaal heb, en ik op mijn oude op 87 zit! Ach, april is een nieuwe maand met nieuwe kansen. :)
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Bezoek onze clubs

Zoek je meer of andere discussies? Dat kan. Op PlusOnline Afslankservice kunnen deelnemers namelijk hun eigen clubs starten, en elke club heeft een eigen discussieforum.